>Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

MIT TEHETÜNK AZ IMMUNRENDSZERÜNK VÉDELMÉBEN, ŐSSZEL?

Zöld Lótusz, Dr. Chen Patika - 2022. 09. 12. 16:29:22
MIT TEHETÜNK AZ IMMUNRENDSZERÜNK VÉDELMÉBEN, ŐSSZEL?

Tavasszal és ősszel gyakoribbak a megfázás, a felső légúti és emésztőrendszeri problémák. Ősszel érdemes az immunrendszerünk megerősítésére koncentrálnunk. A Hagyományos Kínai Gyógyászat (TCM) a megszokottnál könnyedebb ruhadarabokat, ginsenget, jujubát és lándzsás útifüvet valamint a gesztenye rendszeres fogyasztását ajánlja, mindemellett a pontyhalászlét.

Az immunrendszerünk védelméhez ajánlott termékeink: ITT

Az őszi időszak idejére ajánlott  szezonális termékeink: ITT

A szervezetünknek a nyár után - különösen hosszan tartó kánikulával - szüksége van folyadékpótlásra, ezzel elkerülhetjük az ősszel jellemző folyadékhiány elkerülését. Ebben segítenek az őszi és téli időszakban a teák és gyógynövényteák, valamint a felsőlégutak védelmében a szirupok, például a lándzsás útifű szirup. Igyunk minél több echinaceat, gyömbért tartalmazó teát, teakeveréket. Ebben az időszakban jó választás a lédús, savanyú ételek fogyasztás, mint a szőlő, galagonya, kiwi. Kerüljük viszont az alkoholos italokat, a csípős és nehezen emészthető ételeket.

A Hagyományos Kínai Orvoslás által javasolt immunerősítő terápia

Kiemelkedően fontos, hogy a napi étkezésünk része legyen a poliszacharidokban és béta-glükánban gazdag, gombából készült vagy azzal kiegészített ételek fogyasztása, mint a shiitake és ganoderma gomba.

Ugyancsak az immunrendszerünket erősíthetjük csüdfűvel, goji bogyóval, sütőtök (mint multivitamin forrás) valamint c-vitaminban gazdag ételekkel.

Amikor a hűvösebb őszi napok beköszönnek, hajlamosak vagyunk túlöltözni, illetve nehéz eltalálni, hogy a reggeli hűvösebb időben elindulva és a szép meleg délutáni időben hazatérve mi is lenne a megfelelő öltözék. Ilyenkor az a jó, hogy ha hagyunk időt és lehetőséget a szervezetünknek, hogy alkalmazkodjon a hűvösebb időhöz. Viseljünk rétegesen könnyű ruházatot, amiből napközben könnyen le- és felvehetünk. Nem lesz melegünk benne, de a komfortérzetünk megmarad.

A marhaínból, marhahúsból, tyúkhúsból készített levesek és pontyból készült halászlé hasznos állati eredetű fehérjeforrás, és a leves remek folyadékforrás a szervezetünk számára, ezek az ételek felkészítik a szervezetünket a téli hónapokra.

Az idősebb emberek egészségének megőrzését segítheti a ginseng, méhpempő-készítmények (győződjön meg arról, hogy nem vált ki allergiás reakciót), jujuba és a gesztenye rendszeres fogyasztása.

A gesztenye, dió és jujuba termések nem csak gazdag energiaforrások szerveztünk számára, hanem a kínai hagyományos gyógyászat általános vese-erősítő hatást is tulajdonít nekik, ezen túl hajerősítő hatása is van.

"Az alábbi receptben szereplő sült gesztenyét Kínában nem a Magyarországon szokásos módon, sütőben készítik, hiszen a hagyományos kínai konyha egyáltalán nem ismeri a sütőt: az egyetlen főzési eszköz a nyílt tűzön használt wok vagy fazék. Így a gesztenyét is wokban sütik, méghozzá homokkal - és némi cukorral! - megtöltött wokban, lassan kavargatva, mintegy félórán át: így a gesztenye nem reped meg, nem szárad ki, mint a sütőben, hanem felbontva gőzölög. A téli kínai városok hangulatához elválaszthatatlanul hozzátartoznak a lépten-nyomon kis kályhájuk fölött nagy, homokkal teli wokokat rázogató-kevergető gesztenyeárusok, és a csípős téli utcát betöltő sült gesztenye illata.

Gesztenyéből, dióból és jujubából egyaránt 30-50 grammra lesz szükségünk. Az alaposan átsütött gesztenyét megpucoljuk, és összekeverjük a kimagozott jujubával. A diót kevés olajban néhány percig pirítjuk, mert olajai csak a pirítással válnak igazán jól emészthetőkké; ezután adjuk hozzá a gesztenyéhez és jujubához. Étkezés előtt-után, de magában is fenséges csemege."

Forrás: Dr. Chen Zhen: A gyógyító kínai konyha

 

Tartalomhoz tartozó címkék: #immunrendszer #megfázás